Διδακτική Επίσκεψη στην Κομοτηνή
Στα πλαίσια του μαθήματος των Μαθηματικών στις 11/03/2015 πραγματοποιήθηκε μια εκπαιδευτική εκδρομή από τους μαθητές των τμημάτων Α΄1, Α΄3 και Α΄4 με προορισμό την Κομοτηνή. Συγκεκριμένα ξεναγηθήκαμε στο πανεπιστήμιο, Τ.Ε.Φ.Α.Α και στο μουσείο Καραθεοδωρή.
Η πρώτη στάση ήταν στο πανεπιστήμιο, Τ.Ε.Φ.Α.Α. Κομοτηνής. Εκεί ήρθαμε σε πρώτη επαφή με τις εγκαταστάσεις του κτηρίου. Στην συνέχεια, ξεναγηθήκαμε στους διάφορους χώρους του πανεπιστημίου. Ο πρώτος χώρος που είδαμε, ήταν ο ανοιχτός χώρος στον οποίο οι φοιτητές μπορούσαν είτε να ψυχαγωγηθούν είτε να εξασκηθούν στο άθλημα επιτραπέζιας αντισφαίρισης (ping pong). Έπειτα, ξεναγηθήκαμε στο εργαστήριο εργοφυσιολογίας όπου ενημερωθήκαμε πάνω σε αυτό το αντικείμενο από τους καθηγητές του πανεπιστημίου.
Ακολούθως, επισκεφθήκαμε το γήπεδο όπου διεξάγονται αγώνες (καλαθοσφαίρισης, χειροσφαίρισης και πετοσφαίρισης) και πληροφορηθήκαμε για τον τρόπο εκγύμνασης ατόμων με αναπηρία. Μάλιστα βιώσαμε μια παρόμοια εμπειρία, χρησιμοποιώντας ειδικά αναπηρικά καροτσάκια και ειδικές μπάλες αγώνων. Τελευταία ξενάγηση ήταν στο πανεπιστημιακό κολυμβητήριο.
Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης στο Τ.Ε.Φ.Α.Α. έγινε ολιγόωρη στάση στο εμπορικό κέντρο με απώτερο σκοπό την χαλάρωση μας αλλά ταυτοχρόνως των καθηγητών.
Η τελευταία στάση ήταν στο μουσείο Καραθεοδωρή. Εκεί αποκτήσαμε γνώσεις για το βίο και την προσφορά του μεγάλου μαθηματικού Καραθεοδωρή.
Ο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή γεννήθηκε το Σεπτέμβριο του 1873 στο Βερολίνο. Πέρασε τα παιδικά του χρόνια στις Βρυξέλλες. Από νωρίς φανέρωσε το μαθηματικό του ταλέντο, πρωτεύοντας σε δύο μαθηματικούς διαγωνισμούς στο Βέλγιο. Φοίτησε στη Στρατιωτική Σχολή του Βελγίου και εργάσθηκε ως μηχανικός στην Αίγυπτο. Οι μελέτες του στην πυραμίδα του Χέοπος παρήγαγαν την απόφασή του να ασχοληθεί με τη μαθηματική επιστήμη. Αρχικά, φοίτησε στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου και έπειτα μεταγράφηκε στη Γοτίγγη, όπου παρακολούθησε τους κορυφαίους μαθηματικούς Klein και Hilbert. Τότε δημοσίευσε τις πρώτες του εργασίες, οι οποίες έκαναν αίσθηση. Το 1904 παρουσίασε τη διδακτορική του διατριβή και το 1905 αναγορεύθηκε υφηγητής.
Δημιούργησε οικογένεια και απέκτησε δύο παιδιά. Το 1908 έγινε τακτικός καθηγητής στο Ανόβερο, επεκτείνοντας την έρευνά του στη Φυσική, διατυπώνοντας δύο αξιώματα στη Θερμοδυναμική. Γίνεται ευρύτατα γνωστός αναλαμβάνοντας Θέση τακτικού καθηγητή στο Πολυτεχνείο του Μπρέσλαου, το 1913 προτείνεται για τη θέση του Klein στο Γοτίγγη. Επίσης, έγινε μέλος της Πρωσικής Ακαδημίας Επιστημών το 1919. Κλήθηκε το 1920 από τον Ελευθέριο Βενιζέλο να οργανώσει το Πολυτεχνείο στη Σμύρνη, αλλά η καταστροφή της Σμύρνης ανέτρεψε τα σχέδια και κλήθηκε στην Ελλάδα να διδάξει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Ε.Μ.Π.) μέχρι το 1924.
Παράλληλα, έγινε τακτικός καθηγητής στο Μόναχο και το 1930 αναδιοργάνωσε τα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Θεωρήθηκε από το Αϊνστάιν (Einstein) ως δάσκαλός του στην ειδική θεωρία της Σχετικότητας. Οι εργασίες του πολλές, η θεωρία των Πραγματικών Συναρτήσεων, στο Λογισμό των Μεταβολών, στη Θερμοδυναμική και πολλές άλλες στα Μαθηματικά και στη Φυσική. Πέθανε το 1950 και ένα χρόνο αργότερα η Βαυαρική Ακαδημία Επιστημών εξέδωσε το έργο του σε πέντε τόμους.
(Από το βιβλίο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή, εκδόσεις Κάττος)
Ευχαριστούμε θερμά την Καθηγήτρια του ΤΕΦΑΑ κ. Μπάτζιου Σοφία για την ξενάγηση στον χώρο του Πανεπιστημίου και τους υπευθύνους του μουσείου ¨Καραθεοδωρή¨.
Η εργασία υλοποιήθηκε από τις μαθήτριες του Α΄3:
? Κράλλη Αγγελική
? Κούρτη Διονυσία
? Καρώκη Νικολέττα - Αθανασία - Ουρανία