Τερματισμός των «Ερευνητικών Διαδρομών»Σάββατο 31 Αυγούστου 2013 Την Τετάρτη 24 Απριλίου 2013, στο κατάμεστο από γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές Αμφιθέατρο της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης, τερματίστηκαν οι «Ερευνητικές Διαδρομές» του 1ου Γενικού Λυκείου Ξάνθης σε μία γιορτινή, σεμνή και παράλληλα εντυπωσιακή -από άποψη περιερχομένου- εκδήλωση. Οι «Ερευνητικές Διαδρομές» ήταν η πορεία και τα αποτελέσματα του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας (Project). Τα θέματα των εργασιών Πήραν μέρος 7 τμήματα της Α΄ και Β΄ Τάξης, με τα εξής θέματα: - «Οι αξίες και τα οφέλη του εθελοντισμού», του τμήματος Α6, με επιβλέποντα τον καθηγητή θεολόγο κ. Ιωακείμ Παπαδόπουλο. - «Τέχνη από ανακυκλώσιμα και φυσικά υλικά σε φόντο πασχαλινό», του τμήματος Α1, με επιβλέπουσα την καθηγήτρια γεωπόνο κ. Παρασκευή Σπύρου. - «Τέχνη από ανακυκλώσιμα και φυσικά υλικά με θέμα την αγάπη», του τμήματος Α2, με επιβλέπουσα την κ. Παρασκευή Σπύρου. - «Τέχνη από ανακυκλώσιμα και φυσικά υλικά στο απέραντο της θάλασσας», του τμήματος Β1, με επιβλέπουσα την κ. Παρασκευή Σπύρου. - «Η ιστορία της σοκολάτας», του τμήματος Β5, με επιβλέπουσα την κ. Παρασκευή Σπύρου. - «Όταν ο χορός θεραπεύει», των τμημάτων Α4 και Β4, με επιβλέπουσα την καθηγήτρια φυσικής αγωγής κ. Κατερίνα Χατζηγιαννάκου. Θέματα διαφορετικά μεταξύ τους, καλοδουλεμένα, σε μία παρουσίαση που ο ομαδοσυνεργατισμός μαθητών και καθηγητών είχε την τιμητική του και πρόβαλε την αξία του. Οι Ερευνητικές Διαδρομές έμπνευσης και δημιουργίας έφτασαν στο τέρμα τους και σηματοδότησαν την αφετηρία για νέες διαδρομές την επόμενη σχολική χρονιά. Μαθητές και καθηγητές «άνοιξαν τα βιβλία τους» στην τοπική κοινωνία, και φανέρωσαν τους κόπους, τις σκέψεις, τα όνειρα, τους στόχους τους. Οι εργασίες των παιδιών Οι μαθήτριες και οι μαθητές μας τόλμησαν, «εξέθεσαν» εαυτούς και πονήματα σε δημόσια παρουσίαση και έπλεξαν ένα δίχτυ από εφόδια που θα τους βοηθήσουν να χαράξουν νέες διαδρομές στη ζωή τους. Ντύθηκαν τα καλά τους και με την εφηβική φρεσκάδα παρουσιάστηκαν σε γονείς, φίλους, καθηγητές, ως μικροί διανοούμενοι και ερευνητές. Μεθοδικότητα, συνεργασία, γνώση, κριτική σκέψη αποτελούν αποκτηθέντα εφόδια καθόλου περιστασιακά και παράλληλα «αμοιβή» που θα συντροφεύει πολύ αργότερα τις μνήμες των μαθητικών χρόνων. Παρουσιάστηκαν δραστηριότητες, κείμενα πεζά και ποίηση, χορός. Οι εκπλήξεις Οι εκπλήξεις ήταν στην υποδοχή των καλεσμένων. Μαθητές και μαθήτριες υποδέχτηκαν τους καλεσμένους χαρίζοντάς τους μπομπονιέρες στολισμένες «από το απέραντο της θάλασσας», καραμελάκια αγάπης με άρωμα τριαντάφυλλου πλαισιωμένα με ευχετήρια κάρτα και σοκολατάκια σε καλόγουστη συσκευασία με δώρο? τη συνταγή! Το bazaar Στο τέλος της εκδήλωσης, σε ένα γιορτινό bazaar, λαμπάδες, κοσμήματα θαλασσινά και σοκολατοκοσμήματα, στεφάνια, φωτιστικά εμπνευσμένα από τα θέματα των Ερευνητικών Εργασιών και φτιαγμένα από τα χέρια των μαθητών και μαθητριών, συγκέντρωσαν το μεγάλο ενδιαφέρον των παρευρισκομένων . Τα έσοδα είναι η χαρά ενός φιλανθρωπικού σκοπού. Ήδη το τμήμα Α6 διέθεσε τα έσοδα στο «Κέντρο Προστασίας του παιδιού Καβάλας». Τα υπόλοιπα έσοδα, μαζί με αυτά του πρώτου τετραμήνου (350 και 300 ευρώ) θα διατεθούν για φιλανθρωπικό σκοπό που θα δημοσιοποιήσουμε σύντομα. Ευχαριστούμε από καρδιάς? ? τους μαθητές και τις μαθήτριές μας που πίστεψαν το τόλμημα και πήραν μέρος στην παρουσίαση. ... όλους τους μαθητές που έγιναν συγγραφείς, καλλιτέχνες , χορευτές και εθελοντές της αγάπης. ... τους γονείς και φίλους που μας στήριξαν με την παρουσία τους. ... τον Διευθυντή του σχολείου μας κ. Γιώργο Παπαθανασίου και τους συνάδελφους που πρακτικά μας βοήθησαν και ενθάρρυναν τους μαθητές μας κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. ... τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γενικού Λυκείου Ξάνθης για την αμέριστη συμπαράσταση και διαρκή του στήριξη σε κάθε πρωτοβουλία και προσπάθειά μας στο πλαίσιο υλοποίησης των δραστηριοτήτων μας. Ευχόμαστε στους μαθητές μας: Παρασκευή Σπύρου, γεωπόνος Διαβάσετε τους χαιρετισμούς που απηύθυναν στην έναρξη της εκδήλωσης: Η συντονίστρια καθηγήτρια των Ερευνητικών Εργασιών κ. Βάγια Παπαδοπούλου. Δείτε παρακάτω μερικές φωτογραφίες από την εκδήλωση: |