Μείζον δε τούτων η αγάπη



Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

Μία από τις ενότητες που διδάχτηκαν οι μαθήτριες και μαθητές του Α1 το β΄ τετράμηνο του 2011-2012, στο πλαίσιο του μαθήματος Έκφραση-Έκθεση Α΄ Λυκείου, είχε ως θέμα της την Αγάπη.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα παιδιά μελέτησαν κείμενα διαφορετικών συγγραφέων και εποχών, με σημείο αναφοράς τους το θέμα της Αγάπης.

Το κείμενο το οποίο άνοιξε την αυλαία των μαθημάτων για την Αγάπη ήταν ένα απόσπασμα από τον «Ύμνο της Αγάπης», δηλαδή ένα τμήμα της A΄ Επιστολής προς Κορινθίους του Αποστόλου Παύλου ?λαμπρό δείγμα γραπτού λόγου, αναφερόμενο στα γνωρίσματα και τη σημασία της αγάπης, μελοποιημένο μάλιστα -και με διατηρημένους τους στίχους στην ελληνική γλώσσα- από τον Ζbigniew Preisner, για την πρώτη ταινία της διάσημης τριλογίας του Krzysztof Kieslowski Τρία Χρώματα: Μπλε (1993). Μάλιστα, αυτό που ίσως κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρουσα την παραπάνω πληροφορία, είναι ο τίτλος που έδωσε ο Preisner στη σύνθεσή του: «Τραγούδι για την Ενοποίηση της Ευρώπης» (?Song for the Unification of Europe?). (Ίσως θα μπορούσε το παραπάνω να αποτελέσει μια πολύ ενδιαφέρουσα διεπιστημονική και διαθεματική διδακτική πρόταση).

Τα παιδιά στη συνέχεια, ήρθαν σε επαφή με ένα απόσπασμα από το βιβλίο του ψυχολόγου Έριχ Φρομ, «Η τέχνη της αγάπης», και κλήθηκαν να σκεφτούν πάνω στο «απαιτητικό» ερώτημα του σχολικού βιβλίου: «Πώς αντιλαμβάνεστε την άποψη του Φρομ ότι η ώριμη αγάπη είναι ένωση, με τον όρο ότι ο άνθρωπος διατηρεί ταυτόχρονα την ακεραιότητά του».

Τέλος, μελετήσαμε -από τη μετάφραση- τους ?ομοίως- «διάσημους» στίχους από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή «Έρωτα ανίκητε στη μάχη?».

Στο τέλος της διδακτικής ενότητας, τα παιδιά κλήθηκαν να παρουσιάσουν μία ατομική εργασία, απαντώντας στο εξής ερώτημα: «Σκεφτείτε κάποιο πρόσωπο από το περιβάλλον σας (οικογενειακό, σχολικό, εξωσχολικό) που έχει ανάγκη από ένα μήνυμα αγάπης και γράψτε του ένα γράμμα».

Διαβάστε, σε μορφή παρουσίασης, τρεις απολαυστικές επιστολές ?ευαίσθητες, αυθόρμητες και? αναπάντεχες: σε ποιον επέλεξαν να απευθύνουν το γράμμα τους, και τι έγραψαν σε αυτό οι μαθήτριες του Α1:

- Δήμητρα-Ανδριάνα Αποστόλου,

- Κυριακή Βαφειάδου

- Χριστίνα Γεωργαντζή

(Εικόνα: Αντόνιο Κανόβα, «Έρως και Ψυχή», μεταξύ 1788-1793, Μουσείο Λούβρου, Παρίσι)